piątek, 15 sierpnia 2014

Agaty, agaty wszędzie agaty :)

  Ostatnio zauważyłam że najczęściej kupowanymi przeze mnie kamieniami są własnie agaty.
Posiadam już ich sporą kolekcję. Każdy cierpliwie czaka na swoją kolej jak ja to nazywam "zmiedziowania" :)
  Minerał ten występuje w wielu barwach i odmianach i jest on odmianą chalcedonu.
Jego nazwa podobno została zaczerpnięta od nazwy rzeki Achates w Sycylii gdzie już wczasach starożytnych wydobywano ten minerał.
Najważniejsze złoża znajdziemy w Brazylii i Urugwaju. Do Ameryki Południowej się na razie nie wybieram (a szkoda ;) ) ale gdyby kiedyś to obkupię się na pewno .

  Tyle z teorii :)
Oto moje ostatnie prace. Oczywiście z agatem w roli głównej.


Agat mszysty


Agat w wersji słonecznej


Wersja w pomarańczu


Agat trawiony


Agat smoczy



Wiadomości na temat agatu zaczerpnęłam z książki "Kamienie ozdobne i szlachetne" Prof. Dr Waltera Schumanna. Wspaniała pozycja polecam ją każdemu kogo ciekawią minerały i kamienie szlachetne.

Miłego wieczoru życzę :)


4 komentarze:

Dziękuję serdecznie za komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...